כובע ליצמן • ח"כ יואל חסון נאם במליאה כשכובע חסידי לראשו

החרדית באמת יודעת היום לחיות בעולם המודרני טוב יותר. כמו שאפשר להניח את הכובע הזה, אפשר גם, חבר הכנסת מרגי וסגן השר פרוש, אפשר גם להבין שלמען כולנו, קודם כל למענכם, מתוך אהבה ורצון לחיים משותפים ולשיתוף, לשלב יותר ויותר את לימודי הליבה
איתי גדסי 6 Comment on כובע ליצמן • ח"כ יואל חסון נאם במליאה כשכובע חסידי לראשו

השעות הארוכות והמאוחרות במליאה, הוציאו מהח"כים את המיטב: "ביקשתי לשאול את הכובע הזה מהשר ליצמן כדי להעביר איזשהו מסר. הכובע הזה, שהוא כובע מכובד וכובע שמייצג דבר מאוד מאוד ברור, היה נדרש מאוד"

החרדית באמת יודעת היום לחיות בעולם המודרני טוב יותר. כמו שאפשר להניח את הכובע הזה, אפשר גם, חבר הכנסת מרגי וסגן השר פרוש, אפשר גם להבין שלמען כולנו, קודם כל למענכם, מתוך אהבה ורצון לחיים משותפים ולשיתוף, לשלב יותר ויותר את לימודי הליבה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לילה עמוס עבר על חברי הכנסת, שבילו את השעות הקטנות שבו בהצבעות על תאגיד השידור הציבורי, לימודי הליב"ה, ועוד נושאים רבים וחשובים שעל סדר היום. וככל שהשעה הלכה והתאחרה, החלו הח"כים לאבד את ארשת הרצינות העטויה על פניהם בשגרה.

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) עלה לנאום כשהכובע של שר הבריאות יעקב ליצמן על ראשו: אדוני היושב-ראש, חברי חברי הכנסת, אני ביקשתי להשאיל משר ליצמן את הכובע הזה.

היו"ר בצלאל סמוטריץ מתקן את חסון: לשאול. מה יהיה עם העברית? לשאול.

מיכל רוזין (מרצ): נו, בדיוק מדברים על לימודי ליבה.

חסון: ביקשתי לשאול את הכובע הזה מהשר ליצמן כדי להעביר איזשהו מסר. הכובע הזה, שהוא כובע מכובד וכובע שמייצג דבר מאוד מאוד ברור, היה נדרש מאוד – – –

מאיר כהן (יש עתיד): אומר חבר הכנסת מקלב, היית מבקש ממנו את כל הראש, למה רק את הכובע?

יחיאל חיליק בר (המחנה הציוני): ואחר כך אומרים שאין חרדים במפלגת העבודה, אתה רואה?

סגן שר החינוך מאיר פרוש: אתה מזכיר לי את הספריי שפיזרנו פה במליאה. אז ספריי, היום כובע.

יואל חסון: הכובע הזה שביקשתי לשאול מהשר ליצמן, ביקשתי אותו כדי להעביר איזשהו מסר. כשיהודי העולם היו פזורים בגולה ולא היה להם בית, לא היה להם את מדינת ישראל, הם באמת היו צריכים להבדיל את עצמם מאחרים. והיו באמת צריכים תלבושת כדי שידעו, זה יהודי. וכמובן שבעיני זה הגיוני, וזה היה הגיוני כי אולי זאת הייתה אחת הדרכים הטובות לשמר את העם היהודי לאורך דורות.

משה גפני (יהדות התורה): ואתה עכשיו לובש את הכובע הזה כדי לבדל את עצמך מהקואליציה.

יואל חסון (המחנה הציוני): אני לובש את הכובע הזה כדי לומר שהיום, עובדה שהשר ליצמן יכול מדי פעם להוריד את הכובע הזה. הוא יכול מדי פעם להוריד את הכובע הזה, וכולם ידעו שהוא יהודי טוב, שומר מצוות. הוא כבר לא חייב ללכת עם הכובע הזה בכל מקום. בגולה הוא היה חייב, כי היו רוצים שידעו שהוא יהודי. היום הוא יכול כמו שעשיתי ככה, להניח את הכובע, ועדיין כולם ידעו שהוא יהודי טוב שומר מצוות. ומה אני רוצה לומר, חברי הכנסת? אתם השתנתם.

היו"ר בצלאל סמוטריץ מבקש מחסון להוריד את הכובע מהראש: כי אסור חפצים על הראש.

יואל חסון (המחנה הציוני): אתם השתנתם, אנחנו השתנינו, המציאות השתנתה. וזה בסדר. כמו שאתם היום יודעים לחיות בעולם המודרני ויודעים להתמודד עם טכנולוגיה מתקדמת ולעשות טלפון כשר ואינטרנט כשר והאוכלוסייה החרדית באמת יודעת היום לחיות בעולם המודרני טוב יותר. כמו שאפשר להניח את הכובע הזה, אפשר גם, חבר הכנסת מרגי וסגן השר פרוש, אפשר גם להבין שלמען כולנו, קודם כל למענכם, מתוך אהבה ורצון לחיים משותפים ולשיתוף, לשלב יותר ויותר את לימודי הליבה.

אני אמרתי, בקריאה הראשונה על החוק הזה, אני אמרתי שאני לא תמכתי בחוק הזה של השר לפיד, שביקש לקצץ למי שלא יעשה ליבה. אני אמרתי ההפך, מי שיכניס ליבה, נגדיל לו, כמו שעושים לאחרים ולא יהיה 55% שגם הם לא מספיק ממומשים, אלא יהיה מאה אחוז, אבל יהיה גם ליבה.

למה הליבה הזאת חשובה? היא קודם כל חשובה לאוכלוסייה החרדית עצמה, כי האוכלוסייה החרדית, הציבור שלך הרב פרוש, יבוא יום אחד ויגיד, אנחנו חייבים יותר כלים להשתלב בחברה. אנחנו צריכים את זה כדי לצאת מהעוני ולא בהכרח להתנתק חס ושלום מהדת או מלימודי הדת. אני האחרון שיפעל או ירצה שמישהו לא יוכל לחיות על-פי אמונתו ולקיים את המצוות.



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    כנראה עם הכובע, הוא קיבל גם את העברית של ליצמן…

  2. 5

    חוק זה יזכר לדראון עולם!
    במקום להסדיר בחוק את תקצוב החינוך החרדי תוך שמירה מוקפדת על עצמאותו
    הוסיפו בחוק "המתוקן" סעיף מיוחד (5א) לפיו: "השר רשאי לקבוע , בתקנות, הוראות ותנאים שעל מוסד חינוך לקיימם לצורך מתן הוראת פטור לגביו לפי סעיף קטן זה, ובכלל זה לעניין הפעלת המוסד".
    לעומת זאת בחוק המקורי משנת תש"ט שנוסח בתיאום עם החכי"ם החרדים בהתאם לדרישתו התקיפה מרן רי"ז הלוי מבריסק זצוק"ל, הנוסח של סעיף זה (5א) נכתב כדלהלן: " השר רשאי להורות, בהוראה שתפורסם ברשומות, כי ההורים של ילדים ושל נערים, וכן הנערים עצמם, הלומדים באופן סדיר במוסד חינוך המתואר באותה הוראה, ואינו מוסד חינוך מוכר – יהיו פטורים מן החובות המוטלות עליהם לפי סעיף 4."
    ראו גם ראו את ההבדלים העצומים, בנוסח הישן אין שום אזכור של סמכות לשר לקבוע או להתערב בנעשה במוסד הפטור, ואלו בנוסח "המתוקן" יכול השר לקבוע בתקנות הוראות ותנאים לגבי עצם הפעלת מוסד הפטור גם אם הוא לא מתוקצב, לפי חוק נוראי זה חסל סדר עצמאות החינוך החרדי, ואפילו מוסדות כמו הת"ת בבית החזו"א שאינו מקבל כסף מהמדינה, ואפילו תלמודי תורה של סאטמר, יהיו מחוייבים לתקנות והתנאים של שר החינוך ולפיקוח של מפקחי משרד החינוך לאכיפתם.
    זהו היה יום שחור ונורא.
    אין ספק שדבר כזה לא יכל לקרות בחיי מרן עט"ר הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שהיום חל יום פטירתו הרביעי
    עיקר הטענות מופנות לסגן השר פורוש ולליצמן ומוזס שלאורך כל המאבק התנכרו לעקרונות שהם ממש ציפור הנפש, וגם הכשילו נסיונות שקצת ניסה גפני לפעול בעניין, והחלישו אותו על ידי ביקורת היוצרת תדמית של איש מלחמות
    אבל בסופו של דבר כל החכי"ם מיהדות התורה לרבות גפני, מקלב,,ויעקב אשר נושאים באחריות כבידה למה שנעשה על ידם!!!

  3. 1

    חמוד עליו הכובע הזה
    אהבתי והוא שיא הרציני עם זה